GOL.GE Forum: უძველესი ანბანები - GOL.GE Forum

Jump to content

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

უძველესი ანბანები ერთიერთშედარება

#41 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 13 January 2007 - 02:30 AM

აბა ხვალამდე! ხვალ-ზეგ შაბათია - ახალი წელი და მექნება დრო კიდევ ვიჭუკჭუკოთ...
0

#42 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 13 January 2007 - 02:45 PM

არმაზის ბილინგვა

1940 წლის 25 ნოემბერს მცხეთაში არქეოლოგიური გათხრების დროს აღმოჩენილ იქნა ორენოვანი ქვა, რომელსაც "არმაზის ბილინგვა" ეწოდა!

რას ქვია ბილინგვა? ეს ლათინური ენაა ასიტყვა-სიტვით ასე ითარგმნება: ორი ენა!
ბილინგვა ქვია ორ ენოვანი შინაარსის შემცველ ტექსტს, რომელიც უპირატესად მყარ მასალაზე იწერება - ქვაზე, თიხის პაპირუსზე და თამაშობს უდიდეს როლს ძველი ენების, ანდამწერლობების გაშიფვრისდროს...

მაგალითად საყოველთაოდ ცნობილია, "როზეტის ქვა", იგივე როზეტის ბილინგვა, რომელზეც ტექსტი ორ ენაზე - ბერძნულად და ეგვიპტურად იყო შესრულებული და ფრანგმა მეცნიერმა შამპილიონმა შესძლო ასე მისი გაშიფვრა...


და აი, როგორც ვთქვით, 1940 წელს, აქ, საქართველოში ნაპოვნი იქნა ორენოვანი ქვა, რომელზეც ბერძნულთან ერთად მანამდე უცნობი დამწერლობის სახეობა იქნა აღმოჩენილი... ეს წარწერა აშკარად ეპიტაფია იყო და აი, ერთი წლის შემდეგ მისი გაშიფვრა ისევ შესანიშნავმა ქართველმა მეცნიერმა და აკადემიკოსმა გ. წერეთელმა მოახერხა.


აი, რა ეწერა ქართულ-არამეულად ამ ქვაზე:

“მე ვარ სერაფიტი, ასული ზევახისა, მცირისა პიტიახშისა ფარსმან მეფისა, მეუღლე იოდმანგანისა – ძლევამოსილისა და მრავალი გამარჯვების მომპოვებელი ეზოსმოძღვრისა ქსეფარნუგ მეფისა, ძისა აგრიპა ეზოსმოძღვრისა ფარსმან მეფისა. ვაება ვაებისა. ის ვინც იყო ახალგაზრდა და იმდენად კეთილი და მშვენიერი იყო, რომ არავინ იყო მისი მსგავსი სილამაზით და გარდაიცვალა 21 წლისა."


ეს კი მისი ბერძნული თარგმანია და ზუსტად ის, რაც ამოკითხულ იქნა ბილინგვის ბერძნულ ვარიანტში:

“სერაფიტი, ასული პიტიახშ ჯავახ მცირისა, მეუღლე პუბლიკიოს აგრიპა პიტიახშის ძის იოდმანგანისა – ქართველთა მეფის დიდი ქსეფარნუგის მრავალ გამარჯვებათა მომპოვებელი ეზოსმოძღვრისა, გარდაიცვალა ჯერ კიდევ ახალგაზრდა, ოცდაერთი წლისა, მქონებელი შეუდარებელი სილამაზისა."


როგორც ვატყობთ, პირველ შემთხვევაში, ეპიტაფია არის დაწერილი პირველ პირში, ხოლო მეორე შემთხვევაში, უკვე ბერძნულად, იგივე შინაარსის ტექსტი - მესამე პირში იკითხება. ეს ზუსტად მეტყველებს იმაზე, რომ არამეული დამწერლობის ეს ნაირსახეობა ქართლის, იბერიის სამეფოს კარზე სახელმწიფო დამწერლობად გამოიყენებოდა.


ამ ტექსტის მნიშვნელობა ძალიან დიდია, მას ისტორიული მნიშვნელობაც აქვს... აქ მოხსენიებულია, იბერიის ორი მეფე - ფარსმანი და ქსეფარნუგი. ეს ფარსმანი ფარსმან III ქველი უნდა იყოს, რადგან ქსეფარუნგი იფარსმანის შემდეგ გამეფდა. ფარსმანის მეფობის წლებია - 120-170, ხოლო ქსეფარუნგის - 170-200,

მაშასადამე ამ წარწერების დათარიღება თამამად შეგვიძლია მეორე საუკუნით!


მეფეთა გარდა აქ რამდენიმე დიდგვაროვანია დასახელებული თავისი წოდებითურთ - სერაფიტი, ვისაც ეკუთვნის ეს ეპიტაფია, ყოფილა ასული მცირისა პიტიახშისა - ზევახისა და მეუღლე იოდმაგანისა, ვინაც ყოფილა მრავალი გამარჯვების მომპოვებელი ძლევამოსილი ეზოსმორვღის - აგაპას ძე.


ჩანს, სერაფიტი წარჩინებულთა წრეს განეკუთვნეობდა წარმომავლობითაც და მეუღლითაც და ამიტომაც მის საფლავზე ასეთი ტექსტი (თანაც ორენოვანი) შემთხვევით არ გაჩენილა...



ახლა უფრო მეტი ვთქვათ არამზულ დამწერლობაზე

ამრაზული ბილინგვა არ არის ერთად-ერთი ძეგლი, სადაც დამწერლობის ასეთი ტიპია შემჩნეული, მანამდე, XX საუკუნის დასაწყისში იქნა არმოჩენილი კიდევ ვერცხლის ჭურჭელი, მითრიდატ ფარსმანის ძის დროინდელი სტელა, კიდევ სხვა წარწერები, მაგრამ მათი ამოკითხვა არმაზის ბილინგვის პოვნამდე ვერ მოხერხდა.

წერეთლის გამოკვლევით არმაზული დამწერლობა წარმოშობილია არამული დამწერლობის იმ სახეობიდან, რომელიც გავრცელებული იყო ჩრდილოეთ-აღმოსავლეთ მესოპოტამიაში (ჰადრა, ჰასან ქეფე და სხვა) ელინისტურ ეპოქაში. არმაზული დამწერლობასთან ნათესაობას ამჟღავნებს საშუალო ირანული (ფარსული, ფალაური) დამწერლობები, აგრეთვე ავესტური დამწერლობა, რომელიც ადრე გავრცელებული შეხედულების თანახმად, ფარსული და ფალაური დამწერლობების შერევის შედეგად მიღებულად მიაჩნდათ. არმაზული დამწერლობის აღმოჩენამ მკვლევარებს საშუალება მისცა დაესკვნათ, რომ ავესტური ფარსულისა და ფალაურის შერევის შედეგად კი არ არის წარმოშობილი, არამედ წარმოადგენს არმაზული დამწერლობასთან ახლო მყოფი არამეული დამწერლობის განვითარებას, რომლის დიფერენციაციის შედეგად მიღებულია ირანული დამწერლობის ფარსული და ფალაური სახეობანი.

არმაზული დამწერლობასთან გენეტიკურ კავშირში არის ქართულ დამწერლობასთან, უფრო მეტად ნუსხურთან, ვიდრე ასომთავრულთან და მხედრულთან. სხვათაშორის, ეს იყო კიდევ ერთი ძალიან ძლიერი არგუმენტი იმისა, რომ ასომთავრული არ არის უძველესი ქართული დამწერლობის ტიპი და შესაძლოა ასომთავრული და ნუსხური ერთმანეთის პარარელურად, ერთ დროულად ვითარდებოდნენ smile.gif

არმაზის დამწერლობის თანხმოვნები ნუსხურ თანხმოვნებთან მართლაც ახლო კავშირში არიან თავიანთი ხაზოვნებით, მათი კავშირი იკითხება ასევე მხედრულთანაც და მცირედი - ასომთავრულთან.


დასკვნისთვის კი, ცხადი ხდება, რომ არმაზის დამწერლობა უკვე დამოუკიდებელი დამწერლობაა, ის განიცდის არამეულის გავლენას, ავლენს სიახლოვეს ავესტურ დამწერლობასთანაც, მაგრამ მაინც დამოუკიდებელი ტიპია და საქართველოს ტერიტორიაზე II საუკუნეში უკვე საკმაოდ გავრცელებული იყო ეს დამწერლობა, რასაც არა ერთი არქეოლოგიური ძეგლი, არმაზის ბილინგვა და ფარსმან მეფის სტელა მეტყველებს...


ახლა კი სურათს დავდებ თქვენის ნებართვით.
ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#43 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 13 January 2007 - 02:54 PM

user posted image
ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#44 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 13 January 2007 - 05:31 PM

ანუ გამოდის, რომ არამეულის ეს სახეობა შეიძლება წინ უსწრებდეს ასომთავრულს? არსებობს ერთი მოსაზრება - რომლის მიხედვით ასომთავრული, რომელსაც ჩვენ დღეს ვიცნობთ - ქრისტიანულ საქართველოში შეიქმნა -
ან იქნებ აღმოსავლეთ და დასავლეთ საქართველოში სხვადასხვა დამწერლობა იყო - ასომთავრული და ნუსხური?

user posted imageuser posted image
0

#45 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 13 January 2007 - 05:35 PM

რატი შენი არ ვიცი, და არამეულსა და ასომთავრულს შორის მე ცოტა საერთოს ვპოულობ. ბერძნული კი ბატონო ძალიან ჰგავს ამ ანბანებს - მაგრამ ქართულში უამრავი ისეთი თანხმოვანია - რომელიც საერთოდ არაა სხვა ანბანებში - ყ, ჭ, ღ, ძ...
0

#46 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 13 January 2007 - 07:16 PM

QUOTE(teo777 @ Jan 13 2007, 04:35 PM)
რატი შენი არ ვიცი, და არამეულსა და ასომთავრულს შორის მე ცოტა საერთოს ვპოულობ
View Post



ჩემო თამთა, მაგ დამწერლობებს შორის მე და შენ კი არა, კავშირს ნებისმიერი სპეციალისტი ხედავს, ოღონდ შენ არ გაქვს ნუსხურზე ნამუშევარი, თორემ იმასაც იტყოდი, რამდენად გაქვს ხაზების მოყვანილობა, კიდეები ამ ორი დამწერლობისა ერთმანეთს...


ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#47 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 13 January 2007 - 07:25 PM

QUOTE(teo777 @ Jan 13 2007, 04:31 PM)
ანუ გამოდის, რომ არამეულის  ეს სახეობა შეიძლება წინ უსწრებდეს ასომთავრულს? -

View Post



მატერიალურ მემკვიდრეობას თუ ავიღებთ, უსწრებს, თანაც დაახლოებით 2 საუკუნით... მე მაინც მიმაჩნია, რომ ასომთავრული დამოუკიდებელი დამწერლობაა. ამას პირველ რიგში მათქმევინებს მისი მონომენტურობა, მრგვლოვანი ხაზები და სხვა უამრავი დეტალი. მაგრამ მაშინ ისმება ერთი საინტერესო კითხვა -

თუკი საქართველოს გააჩნდა საკუთარი დამწერლობა, მაშინ რატომ არ იწერებოდა ეპიტაფიები ქართულ ენაზე? რატომ იყო ბერძნული და არამეული? არა, ეს არამეული, რომ სიტყობრივადაც არამეული იყოს, მაშინ კიდევ გასაგებია, მაგრამ ტექსტი ქართულად რომ იკითხება?

სამწუხაროდ ამ კითხვაზე ჯერჯერობით არ არის პასუხი, მაგრამ ლოგიკურად რომ სევადაროთ ბოლნისის სიონის V საუკუნის, სინისა და ეგვიპტის უდაბნოს V საუკუნის პირველი ნახევრის წარწერები არმაზის ბილიგვნას, იმდენად დიდია სხვაობა დახვეწილობისა და სრულყოფილების მხრივ, რომ შეუძლებელია თუნდაც ორ საუკუნეში ამხელა სხვაობა დაფიქსირებულიყო...


QUOTE(teo777 @ Jan 13 2007, 04:31 PM)
არსებობს ერთი მოსაზრება - რომლის მიხედვით ასომთავრული, რომელსაც ჩვენ დღეს ვიცნობთ - ქრისტიანულ საქართველოში შეიქმნა

View Post



ნუ ეს მოსაზრება იმდენად დაძველდა, რომ დღეს აღარ მგონია ვინმე რეალურად განიხილავდეს..


QUOTE(teo777 @ Jan 13 2007, 04:31 PM)
ან იქნებ აღმოსავლეთ და დასავლეთ საქართველოში სხვადასხვა დამწერლობა იყო - ასომთავრული და ნუსხური?

View Post




ამის თქმის არავითარი საფუძველი არ გვაქვს, განსაკუთრებით ნუსხურად და ასომთავრულად განვსაზღვროთ ისინი...
ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#48 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 13 January 2007 - 07:41 PM

ქართულ თანხმოვნებზე რას იტყოდი - სააიდან მოვიდნენ ისინი ქართულ ასომთავრულში? ასეთი თანხმოვნები ყ, ჭ, ღ, ძ... არამეულში ხომ არ არის?
0

#49 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 13 January 2007 - 07:45 PM

მე ვარ სერაფიტი, ასული ზევახისა, მცირისა პიტიახშისა ფარსმან მეფისა, მეუღლე იოდმანგანისა – ძლევამოსილისა და მრავალი გამარჯვების მომპოვებელი ეზოსმოძღვრისა ქსეფარნუგ მეფისა, ძისა აგრიპა ეზოსმოძღვრისა ფარსმან მეფისა. ვაება ვაებისა. ის ვინც იყო ახალგაზრდა და იმდენად კეთილი და მშვენიერი იყო, რომ არავინ იყო მისი მსგავსი სილამაზით და გარდაიცვალა 21 წლისა."

აი ნახე - ამ ტექსტში არის ღ, ძ, - რომელი ასოთი გამოისახებოდა ეს ბგერები?
0

#50 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 28 January 2007 - 01:45 PM

რატი მგონი შენ მითხარი, რომ თსუ-ში ახლახან განიხილეს წმ.ნინოს ცხოვრების ხელნაწერი და დაამტკიცესო, რომ ეს ხელნაწერი მის სიცოცხლეში იყოო დაწერილი - უფრო დეტალურად შეგიძლია გვითხრა ამის შესახებ?
0

#51 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 28 January 2007 - 03:51 PM

QUOTE(teo777 @ Jan 28 2007, 12:45 PM)
რატი მგონი შენ მითხარი, რომ თსუ-ში ახლახან განიხილეს წმ.ნინოს ცხოვრების ხელნაწერი  და დაამტკიცესო, რომ ეს ხელნაწერი მის სიცოცხლეში იყოო დაწერილი - უფრო დეტალურად შეგიძლია გვითხრა ამის შესახებ?
View Post



საქმე იმაშია, რომ ლეონტი მროველის მიერ რედაქტირებულ და "ქართლის ცხოვრებაში" დაცულ ტექსტში ნინოს შესახებ უშუალოდ მისი თანამედროვენი მოგვითხობენ...

ვინ არიან ესენი? -
"აბიათარ მღვდელი, იაკობ მღვდელი, აბიათარის ასული სიდონია, მირიან მეფე და სალომე უჯარმელი, რომელიც თავად წმინდა ნინოს ნაამბობის ჩაწერას ახდენს...

ლეონტი მროველი, ცხადია, როგორც ეს მან ჩვენდა სამწუხაროდ იცის, არც ამჯერად ამბობს ვის ეყრდნობა და რომელი წყაროა მისი საფუძველი?

თუმცა ჩვენ გვაქვს ლეონტიზე უფრო ძველი, შატბერდ-ჭელიშური რედაქცია...

ამ რედაქციებს ბევრი აქვთ საერთო, მაგრამ უდავოა, რომ ისინი უძველეს წერილობით წყაროს ეფუძნებიან, ამას ის მოტივიც ამძაფრებს, რომ წმინდა ნინოს შესახებ მისი თანამედროვე ბიზანტიელი ავტორებიც წერენ.

მაგრამ ამ რედაქციებში კომპოზიცია მაინც არეულია და არ არის საკადრისად დალაგებული, ამას მოგვიანებით სეეცადა არსენ იყალთოელი, რომელმაც "ნინოს ცხოვრები" ჩვენამდე მოღწეული მესამე რედაქცია მოგვცა...

ბ-ნ რევაზ სირაძემ იმუშავა ამის გარშემო და ფაქტიურად გამოკვეთა ძირითადი შინაარსი, მას სრული კომპოზიციური სახე მისცა და უკვე ბევრ სასწავლებელში ქართული მწერლობის ისტორია 4-ე საუკუნი პირველი ნახევრითა და "წმინდა ნინოს ცხოვრებით" იწყება smile.gif


ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#52 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 28 January 2007 - 06:40 PM

და კიდევ ეს უნდა ვიცოდეთ ყველამ: დღეს არის წმინდა სალომე უჯარმელის ხსენების დღე...

სალომ უჯარმელი იყო წმინდა ნინოს მოწაფე, მირიან მეფის ძის - რევის მეუღლე. ეს სალომე უჯარმელი ზუსტად ის არის, ვინც მიძინების წინ ჩვენს განმანათლებელთან, წმინდა ნინოსთან იყო და ვინც პეროჟავრა სივნიელთან ერთად ქართულითა ასოებითა ჩაიწერა წმინდა ნინოს უკანასკნელი სიტყვანი ამა ქვეყნისა შინა და აღწერა მისი გარდაცვალება...

აი, ამ ღვაწლისთთვის და კიდევ სხვა მრავალისთვის არის სალომე უჯარმელი წმინდანად შერაცხული და ქართული მართმადიდებლური ეკლესიაც აღიარებს მას ერთ-ერთ პირველ ქართველ მწერლად smile.gif
ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#53 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 29 January 2007 - 02:14 AM

ანუ მე როგორც გავიგე - ლეონტი მროველის ქართლის ცხოვრებაში თანამედროვენი მოგვითქრობენ წმ ნინოს შესახებ მაგრამ თავად 4 საუკუნის ხელნაწერი არაა შემორჩენილი? და ლეონტი მროველმა შემდგომ ეს ნაწილი თვითონ შეიტანა?

მაინც საოცარია, რომ საქართველოში ჯერ კიდევ არაა ნაპოვნი მე-5 საუკუნეზე უფრო ადრონდელი ქართული დამწერლობა არსად.
0

#54 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 29 January 2007 - 11:39 PM

QUOTE(teo777 @ Jan 29 2007, 01:14 AM)
ანუ მე როგორც გავიგე - ლეონტი მროველის ქართლის ცხოვრებაში თანამედროვენი მოგვითქრობენ წმ ნინოს შესახებ მაგრამ თავად 4 საუკუნის ხელნაწერი არაა შემორჩენილი? და ლეონტი მროველმა შემდგომ ეს ნაწილი თვითონ შეიტანა?

მაინც საოცარია, რომ საქართველოში ჯერ კიდევ არაა ნაპოვნი მე-5 საუკუნეზე უფრო ადრონდელი ქართული დამწერლობა არსად.
View Post




ლეონტი მროველზე ადრეულია შატბერდის რედაქცია...


ნუ ყველაზე ადრეული კია 5 საუკუნის დასაწყისში ნაპოვნი (ეგვიპტის უდაბნოში და პალესტინაში), მაგრამ გასათვალისწინებელია ისიც, რომ ეს ორივე ძეგლი საქართველოსგან ძალზედ შორს, განსხვავებული კულტურის მქონე ქვეყნებშია ნაპოვნი... სადაც კულტურა უმაღლეს დონეზე იყო აყვანილი... და იქ ქართული არა მარტო არქიტექტურა და კულტურა, არამედ დამწერლობაც კი ასეთი ნატიფი და დახვეწილი იყო...

მართლაც გამორჩეულია ყველანაირად!


ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#55 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 29 January 2007 - 11:58 PM

მოდერობას გილოცავ სიცოცხლე!
0

#56 Guest_CHAKRULO_*

  • ჯგუფი: Guest

Posted 30 January 2007 - 02:01 PM

ჩვენი რატი გამოდერდა!

გილოცამ ძმისავ smile.gif
0

#57 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   spring Icon

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 629
  • რეგისტრაცია: 26-August 06

Posted 30 January 2007 - 04:54 PM

pelazgi

გილოცავ მოდერობას!
The winners do not do different things, they do things differently!

http://zanud.net/tests/dalay-lama/
0

#58 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 30 January 2007 - 06:26 PM

teo777
CHAKRULO
spring
დიდი მადლობა, ჩემო ძვირფასებო! smile.gif

და თეო, ნუ მოგვანატრე შენი საინტერესო სიტყვა, გელით და გვენატრები! smile.gif
ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#59 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   teo777 Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 4063
  • რეგისტრაცია: 04-September 06

Posted 30 January 2007 - 07:10 PM

ჩათალ - ჰუიუკზე საინტერესო სტატიები ვიპოვე - ცუდია, რომ თარგმნა მიწევს - დიდ დროს იკავებს - შევეცდები მალე დავდო!

ლაბრისზე კიდეც საინტერესო ამბებია - ასე რომ მალე მოვალ...

ამ საღამოს გელით ყველას - ალბათ 10 საათის მერე მოვიცლი!
0

#60 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 30 January 2007 - 07:22 PM

QUOTE(teo777 @ Jan 30 2007, 06:10 PM)
ჩათალ - ჰუიუკზე საინტერესო სტატიები ვიპოვე - ცუდია, რომ თარგმნა მიწევს - დიდ დროს იკავებს - შევეცდები მალე დავდო!

ლაბრისზე კიდეც საინტერესო ამბებია - ასე რომ მალე მოვალ...

ამ საღამოს გელით ყველას - ალბათ 10 საათის მერე მოვიცლი!
View Post




გაიხარე, თამთა, აბა გელოდებით მაშინ smile.gif
ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#61 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   marmari Icon

  • Member
  • PipPip
  • ჯგუფი: Newbie
  • პოსტები: 39
  • რეგისტრაცია: 08-November 06

Posted 31 January 2007 - 02:58 AM

რატი!
bravo.gif flowers.gif lapa.gif wink.gif
შენი ერთგული მსმენელი. smile.gif

ამ პოსტში ცვლილებები შეიტანა marmari: 31 January 2007 - 03:00 AM

0

#62 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   pelazgi Icon

  • kldekaris eristavi
  • PipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 1182
  • რეგისტრაცია: 29-August 06

Posted 31 January 2007 - 07:55 PM

მარი, ძალიან მოგვენატრე! smile.gif
ყველგან დაღუპვას ვეძებ და მაინც ვპოულობ გადარჩენას! . .
0

#63 მომხმარებელი არაა ფორუმზე   Vadinia Icon

  • Golden Member
  • PipPipPipPipPip
  • ჯგუფი: Members
  • პოსტები: 2368
  • რეგისტრაცია: 05-February 08

Posted 08 July 2008 - 09:35 PM

QUOTE(teo777 @ Jan 13 2007, 01:25 AM)
"უხუცესთა წერილი" ნიშნავს  - უძველეს დამწერლობას თუ საიდუმლო (ქურუმთა) დამწერლობას?

ვიცი რომაელი რომ ბერძენს არ ნიშნავს, მაგრამ განა რომაელები ბერძნებისგან არ გაიგებდნენ ოქროს საწმისი შესახებ? უძველესი წყარო საერთო- ძველბერძნული   ექნებოდათ..
View Post



პელაზგი მართალია.
"უხეცესთა წერილთა" უძველესსაც ნიშნავს და ქურუმებისასაც.

ციტატას სრულად მოვიყვან:
"არა უწიგნონი იყვნენ ქართველნი უწინარესთა ჟამთაცა შინა, ვიდრე ფარნავაზამდე სწერდნენ იგინი უხუცესთა წერილთა. ესე იგი, ქურუმთა მათ, რომელთაცა უხუცესთა და ჴევის-ბერთა უხმობენ, იგინი იყვნენ კერპთა მღვდელნი და მემსხვერპლენი ერისანი ღმერთთა მიმართ. და წერილი მათი არს წერილი ესე ხუცური ჩვენი. ფარნავაზმან წერილთა მათთაგან განჰყო მხედრობისათვის თჳსისა მხოლოდ ჴელით წერილი განყოფილი ასონი და არა სხვით რაჲთამე. მაგრამ წერილნი ხუცესნი პირველსა ჟამსა ქმნილ არს წერილისაგან ებრაულისა და ქალდეურისა და მსგავსცა არიან ასოთა მათთა ჩვენნი ხუცურნი" ("მატიანე შემეცნებათა")

1. ესე იგი "უხუცესთა წერილთა"-ში იგულიხმება "წერილნი ხუცესნი" ანუ ხუცი, ძველი, ფარნავაზამდელი ნაწერი
2. ეს ჯერ კიდევ გასარვევი და საკამათოა

გარდა ამისა, "ამან განავრცო მწიგნობრობაჲ ქართული, . . . და ამან შექმნა მწიგნობრობაჲ ქართული" სულაც არ ნიშნავს ანბანის შექმნას. "განავრცო მწოგნობრობაჲ" უკვე არსებული მწიგნობრობა-ცოდნის განხალხებაზე, გავრცელებაზე მიუთითებს.

ამ პოსტში ცვლილებები შეიტანა Vadinia: 08 July 2008 - 10:51 PM

0

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 მომხმარებელი ათვალიერებს ამ თემას
0 მომხმარებელი, 1 სტუმარი, 0 ანონიმური მომხმარებელი